"Das Серотонинът синдром"

Начало & Rsaquo; Форуми & Rsaquo; Psychoaktive Substanzen & Rsaquo; Видео и Новини / вещества & Rsaquo; "Das Серотонинът синдром"

Тази тема съдържа 0 отговора, има един глас, и е актуализиран последно от  sodmin Преди 2 години, 6 месеца.

Преглед на 1 мнение (1 брой)
  • Автор
    Публикации
  • # 9703

    sodmin
    Keymaster

    Серотонин-синдром

    The Серотонин-синдром (Рядко също serotonerges синдром) Е комплекс от симптоми (симптоми), която е причинена от натрупване на невротрансмитера серотонин или серотонин и Gewebshormons подобни действащи вещества в някои части на тялото. Характерно за този синдром са автономни, neuromotor и когнитивни нарушения и поведенчески промени. Тя включва симптоми като промени в психичното състояние, безпокойство, бързо неволеви мускулни спазми, повишена готовност рефлекс, изпотяване, студени тръпки и треперене. Синдром на серотонин често е резултат на лекарствено взаимодействие между лекарства, които водят до увеличаване на серотонин активност, и може да се наблюдава особено при комбинирано използване на серотонинергични лекарства с МАО-инхибитори.

    Критериите за определянето на серотонинов синдром са описани за първи път от Sternbach.[1] След това, диагнозата на серотонинов синдром изисква наличието на най-малко три от симптомите, описани от автора, или в резултат на първоначално прилагане на лекарство, което може да увеличи нивата на серотонина в мозъка, след като следствие по-нататъшно увеличаване на дозата на такова лекарство или евентуално в резултат на допълнителна комбинация с допълнително лекарство (друг клас от съединения), който също се очаква повишаване на нивата на серотонин.

    Определение и диагностика

    Symptome eines Serotoninsyndroms:
    AutoNom вегетативно Symptome
    Pulsanstieg Повишаване на кръвното налягане
    Изпотяване "Грипът чувство"
    Гадене (Силна) повръщане
    Диария Главоболие
    учестено дишане Дилатация на зеницата
    Симптомите на централната нервна система възбуда
    Безпокойство Akathisie
    Халюцинации Hypomanie
    Нарушения на съзнанието Смущения координация Kid
    neuromuskuläre Symptome
    Тремор оживени рефлекси
    Myoklonie патологични рефлекси
    Крампи Припадъци

    Симптомите, описани от Sternbach сега са обединени в три групи симптоми (виж таблицата в дясно).

    Чрез Серотонинов синдром може да бъде например обясни парадоксално безпокойство или дори безпокойство (акатизия), понякога в началото, например, може да се получи лечение с антидепресант от групата на SSRI,, особено ако лекарството се титрира твърде бързо. Появата на суицидни мисли се свързва със синдрома на серотонин.

    Поради честото предписване на медикаменти от групата SSRI е налице висока степен на вероятност за появата на синдрома на серотонин в резултат на проблемните взаимодействия при комбинирането на тези лекарства с други медикаменти, които могат да повлияят на нивото на серотонин. Такива лекарства включват, например, някои болкоуспокояващи като трамадол, но също така и средство за мигрена и като триптани, т.е. средства, които са относително често между тези, засегнати с депресивни симптоми в допълнение към SSRI в комбинация.

    Differenzialdiagnose

    Диагностично да ги разграничава от така наречено невролептичен малигнен синдром може да бъде трудно. Синдромът на серотонин може би защото на грипоподобни симптоми, както и вирусна инфекция и централната нервна система симптоми настъпването на особено като менингоенцефалит[2] да бъде разбрано погрешно.

    Психично заболяване - особено депресия със симптоми на тревожност - често вървят ръка за ръка с безпокойство (възбуда), което може да се прояви като вегетативно-физическа симптоматика. Следователно очертаването на синдром на серотонин от подобни синдроми не винаги е лесно за лекаря.

    Водещият принцип за диагностициране на синдрома на серотонин са - освен историята внимателното наркотици - особено на нервно-мускулни симптоми като тремор на патологично повишени рефлекси. Общото увеличение в възбуждане на мускулите може да доведе в крайна сметка за включване, дихателните мускули, за да животозастрашаващи състояния или смърт.

    Причини

    Синдромът на серотонин обикновено е в резултат на взаимодействие между лекарства, които засягат системата на серотонин. Обикновено, обаче, все още сравнително леки изразени симптоми на серотонинов синдром могат в отделни случаи, които вече са в монотерапия с триптани[3], Три[4] и тетрациклични антидепресанти[5][6]инхибитори на обратното захващане на серотонина, Selective[7][8] или инхибитори на обратното захващане на серотонин-норепинефрин[9] наблюдава. Комбинираното използване на различни лекарства, които повишават синергично в техния ефект върху системата на серотонин може да доведе до влошаване на тези симптоми животозастрашаващи. Това включва взаимодействия между лекарства, които блокират обратното захващане на серотонин от синаптичната цепнатина, и тези, които инхибират разграждането на серотонин от ензима моноамин оксидаза тип А. Друга възможна причина за серотонинов синдром е комбинираното използване на серотонинергични лекарства с лекарства, които подтискат серотонинергични лекарства на деградация. Това включва взаимодействия между някои селективни инхибитори на обратното захващане на серотонина и вещества, които инхибират, отговорни за тяхната Р450 ензимна система цитохром метаболизъм.[10] Също така, взаимодействия между лекарствата и храните, могат да бъдат причините за синдром на серотонин.[10]

    На молекулно ниво, синдром на серотонин в силно активиране unkalkuliert рецептори централни или периферни серотонин, по-специално 5-НТ1 унд 5-НТ2Рециклирана.

    Фармакологични механизми като възможни причини за синдрома на серотонин[11]
    Механизъм Агенти
    Увеличение на синтез серотонин Триптофанът
    Увеличаване освобождаването на серотонин Амфетамин, Кокаинът, MDMA
    Инхибирането на обратното захващане на серотонин от синаптичната цепнатина Selektive Серотонин-Wiederaufnahmehemmer (Z. B. Fluoxetin, Fluvoxamin, сертралин, циталопрам, есциталопрам унд Paroxetin), серотонин-норадреналин-Wiederaufnahmehemmer (Z. B. Венлафаксин), trizyklische антидепресанти (Z. B. Amitriptylin, Clomipramin), Trazodon, Nefazodon , амфетамин, Кокаинът, декстрометорфан, трамадол, Pethidin унд Johanniskraut
    Инхибирането на влошаването на серотонин MAO-A Hemmer (Z. B. транилципромин унд Моклобемид), MAO-B Hemmer (Z. B. Селегилин), Linezolid
    Стимулиране на серотониновите рецептори Буспирон, триптани (Z. B. Sumatriptan)
    Подобрение на серотонин ефекти Lithium
    Инхибирането на влошаването на посочените по-горе лекарства CYP2D6-Inhibitoren (Z. B. ритонавир), CYP3A4-Inhibitoren (Z. B. саквинавир, ефавиренц, еритромицин, Grapefruitsaft)

    Лечение

    При лечение на пациенти, които развият синдром на серотонин, е премахването на причините на преден план. Това, или лекарства, причиняващи се продават и следи за пациента.[11]

    При леки случаи, лоразепам се препоръчва за успокояване. В умерени до тежки случаи, могат да се използват неспецифични ефекти на серотонин-възпалителни лекарства, такива като пропранолол или ципрохептадин.[12]

    В случай на признаци на хипертермия, дисеминирана интраваскуларна коагулопатия, рабдомиолиза, бъбречна недостатъчност, или при вдишване на ендогенните секрети (аспирация) стриктно проследяване на пациента с допълнителни спешни мерки е необходимо.[11]

    Литература

    • S. Rossi (Hrsg.): Australian Наръчник по лекарствата 2005. Australian Наръчник по лекарствата, Adelaide 2005, ISBN 0-9578521-9-3.
    • Birmes P, Coppin D, Schmitt L, D Lauque: Синдром на серотонин: кратък преглед. CMAJ. 2003 27 май; 168 (11): 1439-42. Review. PMID 12771076

    Пълномощия

    1. Sternbach H: Синдромът на серотонин. В: Am J Psychiatry. 148, №. 6, Juni 1991, S. 705-713. PMID 2035713.
    2. ↑ [1] Серотонинът-синдром бей Mirtazapin - Monotherapie; Schweiz Med Forum 2005; 5: 859-861
    3. Soldin OP, Tonning JM: Серотонинов синдром, свързан с монотерапия триптан. В: N. Engl. J. Med.. 358, ном. 20, Mai 2008, S. 2185-6. DOI: 10.1056 / NEJMc0706410. PMID 18480219.
    4. Rosebush PI, Margetts P, Mazurek MF: Синдром на серотонин в резултат на кломипрамин монотерапия. В: J Clin Psychopharmacol. 19, Nr. 3, Juni 1999, S. 285-7. PMID 10350043.
    5. Ернандес JL, Ramos FJ, Инфанте J, Rebollo M, González-Macías J: Тежкият синдром на серотонин, предизвикана от миртазапин монотерапия. В: Ann Pharmacother. 36, Nr. 4 април 2002 г., С. 641-3. PMID 11918514.
    6. Ubogu EE, Katirji B: Миртазапин-индуцираната серотонинов синдром. В: Clin Neuropharmacol. 26, Nr. 2, 2003, S. 54-7. PMID 12671522.
    7. Chechani V: Синдром на серотонин, проявяващо се като хипотоничен кома и апнея: потенциално фатални усложнения на селективен серотонин инхибитор на рецептора на терапия. В: Crit. Грижа Med.. 30, Nr. 2, Februar 2002, S. 473-6. PMID 11889332.
    8. Йоздемир S, Yaluğ I, Aker AT: Серотонинът синдром, свързан с монотерапия сертралин в терапевтични дози. В: Prog. Neuropsychopharmacol. Biol. Psychiatry. 32, Nr. 3, април 2008 г., С. 897-8. DOI: 10.1016 / j.pnpbp.2007.11.018.
    9. Пан JJ, Шен WW: Серотонинов синдром, предизвикана от ниски дози венлафаксин. В: Ann Pharmacother. 37, Nr. 2, Februar 2003, S. 209-11. PMID 12549949.
    10. а б Десилва KE, Le Flore DB, Марстън BJ, Римланд D: Синдром на серотонин в HIV-инфектирани пациенти, получаващи антиретровирусна терапия и флуоксетин. В: СПИН. 15, Nr. 10, Juli 2001, S. 1281-5. PMID 11426073.
    11. а б C Sternbach H: Синдром на серотонин: Как да се избегне, да се идентифицират, & усилвател; лечение на опасни лекарствени взаимодействия. В: J Fam Практика. 2, не. 5, 2003.
    12. Brown TM, Skop BP, Марет TR: Патофизиология и управление на синдрома на серотонин. В: Ann Pharmacother. 30, Nr. 5, Mai 1996, S. 527-33. PMID 8740336.
    Quelle: Wikipedia.de
Преглед на 1 мнение (1 брой)

Трябва да сте влезли, за да отговаряте на тази тема.

s2Member®